foto1
RADOŚĆ
foto1
PRZYJAŹŃ
foto1
BEZPIECZEŃSTWO
foto1
NAUKA
foto1
ZABAWA
Witamy w Szkole Podstawowej nr 8 w Malborku

"Ojczyzna"

                                Wszystko dokoła: dom i przedszkole, fabryczne dymy, żelazna kolej...
                                Kwiaty przy oknie, klon koło bramy, słoneczny uśmiech kochanej mamy...
                                I las, co cieniem dzieci zaprasza-wszystko to Polska, Ojczyzna nasza!

                                                                                                    Włodzimierz Domeradzki

 

LAUREACI  VIII  WOJEWÓDZKIEGO  KONKURSU  LITERACKIEGO

„POD  OJCZYSTYM  NIEBEM”

Jak co roku w Gdańsku  odbył się  Wojewódzki Konkurs Literacki. Była to już VIII edycja konkursu.  Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowań literackich, budzenie tożsamości narodowej  oraz rozwijanie wrażliwości, wyobraźni i talentu uczniów w szczególności poprzez dbałość o czystość języka polskiego i kształcenie umiejętności wypowiadania się na piśmie.W konkursie tym swój talent literacki zaprezentowali uczniowie klasy 3b - Adam Pietrzak  oraz Wiktor Predygier.   Adam otrzymał tytuł laureata, a Wiktor zdobył dwa wyróżnienia, w tym   nagrodę od Gdańskiego Koła Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej.          

Twórczość  wszystkich laureatów zastała zamieszczona w  pokonkursowym tomiku wierszy.Konkurs został objęty patronatem honorowym Kuratora Oświaty i Prezydenta Miasta Gdańska.

 Gratulujemy talentu literackiego!

                                                                                                                                                 oprac. M. Wielgosz

Zabawa w rymy

 

„Chielibyśmy pochwalić się tym, że doskonale wiemy, co znaczy znaleźć rym”

 

„ Do zabawy chętnych zaprosimy i na dowolny temat wierszyki ułożymy”

 

„ My się nie nudzimy, my się w rymy bawimy”

 

            Takie rymowanki powstawały na zajęciach przygotowanych przez KMK dla uczniów kl. 2b, 3a i 3c. Uczniowie chętnie uczestniczyli w poszukiwaniu rymów do podanych wyrazów oraz układali rymowanki ze swoimi imionami, a Agnieszka Skok z klasy 4a świetnie radziła sobie w roli prowadzącej zabawę.

oprac. M. Mirkowska

 

AKCJA

„NASIONA DLA AFRYKI”

 

 

My uczniowie klasy 3b postanowiliśmy zorganizować w naszej szkole akcję -„Nasionka dla Afryki”.

 I udało się !!!

Wszystkim, którzy przyłączyli się do akcji serdecznie dziękujemy.

 Nasionka są  już w drodze do Zambii. Mamy nadzieję, że wyrosną z nich dorodne i zdrowe warzywa. Ogródki warzywne w Zambii są nietypowe.
Nietypowego po pierwsze dlatego, że są w Zambii, po drugie, dlatego że prowadzą je tam małe dzieci, a po trzecie, że nie są one  tylko formą przyjemnego spędzania czasu, ale mają urozmaicić posiłki dzieci, a w przyszłości stać się pomocą w usamodzielnieniu się maluchów.
Nasiona w Zambii są bardzo drogie. 
Tymczasem u nas jest to wydatek rzędu kilku złotych.

Razem zebraliśmy 300 paczek nasion.

Szczególne podziękowania kierujemy do dzieci ze świetlicy, „zerówki” oraz klas 1-3

             Serdeczne "Zikomo"

oprac. M. Wielgosz

 

 

Malbork-nasze miasto

27 marca w świetlicy szkolnej odbył się konkurs wiedzy dla uczniów klas III pod hasłem „Malbork- moje miasto”. Zmagania zawodników oceniało jury w składzie:

Beata Zielińska- przewodnik Muzeum Zamkowego w Malborku

Małgorzata Mirkowska-  nauczyciel bibliotekarz

Jagoda Burzyńska- psycholog

Każdą klasę reprezentowało dwóch zawodników, którzy przygotowywali się do konkursu pod czujnym okiem wychowawców. Zawodnicy zmagali się z zadaniami dotyczącymi zamku, historii miasta, przemysłu oraz imprez organizowanych w naszym mieście. Rozpoznawali na fotografiach zabytki, ludowy strój żuławski oraz herb Malborka. Wszyscy zawodnicy wykazali się ogromna wiedza.

Zwyciężyli uczniowie z klasy III c, którą reprezentowali Szymon Starzec oraz Robert Łagidze.

Miejsce II zdobyła klasa III b ( Zofia Górna oraz Adam Pietrzak)

Miejsce III  klasa III d (Wiktor Szarmach oraz Karol Słomski)

Miejsce IV klasa III a ( Aleksandra Kalinowska, Mikołaj Nietz).

Wszystkim zawodnikom gratulujemy szerokiej wiedzy na temat naszego miasta, natomiast wychowawcom raz jeszcze dziękujemy za trud i zaangażowanie włożone w przygotowanie uczniów do konkursu.

Nagrody w konkursie ufundowali: Rada Rodziców naszej szkoły oraz Urząd Miasta Malborka- Wydział Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą.

oprac. K. Skrzypek

Czytaj więcej: Konkurs o Malborku

Szanowni Rodzice!

Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 8 w Malborku uprzejmie informuje, że w dniu 31.03.2017r. (piątek) odbędzie się strajk pracowników placówki. W tym dniu nie będą odbywały się zajęcia dadyktyczne. Dla dzieci, które przybędą w tym dniu do szkoły będzie zapewniona opieka.

dyrektor:

M. Boniecki

 

 

Bezpieczeństwo naszych dzieci a nowe zagrożenia w Internecie.

W związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się nowych zagrożeń w Internecie  prosimy rodziców  o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywaniem nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do uzależnienia.

         W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI. Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.

W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Ponadto warto rozważyć możliwość założenia filtrów ochrony rodzicielskiej, aby uchronić dzieci przed szkodliwymi treściami.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.

Media donoszą o nowej grze o nazwie „Niebieski wieloryb”, która pojawiła się w Internecie i zagraża życiu dzieci oraz nastolatków. Autor gry  dla swoich nagannych celów wykorzystuje łatwowierność, ufność oraz samotność dziecka przed ekranem. Ta podstępna a opatrzona niewinną nazwą „gra” żeruje na ufności jej uczestników. Powoduje, że wykonują oni zadania, których celem jest krzywdzenie samych siebie. Tajemniczy „przewodnik”  stawia przed dziećmi kolejne zadania, doprowadzając je do skrajnego wyczerpania psychicznego. Z doniesień medialnych wynika, że początek gry miał miejsce w Rosji, gdzie już ponad setka młodych internautów dokonała samookaleczeń albo popełniła samobójstwo. Psychologowie ostrzegają, że szczególnie narażone na udział w grze są dzieci o niskiej samoocenie i poczuciu własnej wartości.

         Zachęcamy rodziców do rozmowy z dziećmi, omówienia jego aktywności w Internecie, dopytanie o ewentualne problemy, z jakimi być może się ono boryka.

Dodatkowo istotne jest, aby rodzice zwrócili uwagę na zachowanie dzieci w ostatnim czasie – ich ogólne samopoczucie, poziom zmęczenia, rodzaj filmów i muzyki jakiej słuchają.

Poniżej zamieszczamy informacje dla rodziców dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych:

• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.

• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.

• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.

• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może w tym pomóc system oceny gier PEGI.

• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.

• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.

• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.

• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.

Gdzie można uzyskać pomoc? W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów).

Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod
nr telefonu 800 121212    (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).