O Programie

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem Programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.

Cel Programu

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym.
Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.

Kreatywni

29 grudnia, 2022|0 Comments

KREATYWNI NA GEOGRAFII W styczniu uczniowie "ósemki" klas piątych i szóstych byli bardzo kreatywni. W sali nr 46 można podziwiać układ słoneczny, model klifu, makiety krajobrazu górskiego, mierzeję, czy plaże

Długopisy

22 grudnia, 2022|0 Comments

DŁUGOPISY 3D We wtorek 20.12.2022 r. uczniowie klas I-III uczestniczący w zajęciach Koła Małych Naukowców mieli okazję korzystać z długopisów 3D zakupionych w ramach programu "Laboratoria Przyszłości". Po omówieniu zasad

Laboratoria

22 grudnia, 2022|0 Comments

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI 4 listopada 2022 r. uczniowie klasy 3b uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu "Laboratoria Przyszłości". Podczas realizacji tematu związanego z jesiennymi zbiorami owoców i